понеделник, 2 ноември 2015 г.

Дали и до колко защитени сме в Мрежата?

Ежедневно посещаваме десетки уеб сайтове, разменяме имейли, пишем съобщения или провеждаме разговори, обменяме файлове, споделяме случилото ни се с приятели в социалните мрежи, ръководим бизнеса си и задачите си, купуваме, продаваме, разплащаме... И всичко това се случва в едно глобално и уникално пространство, наречено Интернет. Да, той няма граници и всичко, което ни вълнува или трябва, е на един клик разстояние.

Удобството и сигурността вървят ръка за ръка
Докато правим поредната покупка онлайн, удобно разположени вкъщи, сигурността може би е едно от последните неща, за които мислим... Не е тайна, че се работи непрестанно по усъвършенстване сигурността на потребителите в Интернет, но успоредно с това се развиват и начините да „нападение“ и опасността от заплахи не намалява.

Задавате ли си въпроса „До колко подсигурени сме в Интернет?“ Страхувате ли се, когато е нужно да дадете лична информация в някой сайт? Информация, която не знаете къде отива, при кого ще попадне, за какви цели ще бъде използвана... Но забързаното ежедневие, многото задължения, пестенето на време, удобството ни налагат Интернет пространството като лесно решение. Алтернатива, която има своята цена – място, където доброволно даваме и споделяме лични данни, банкови сметки, конфиденциална информация, пароли...

Не съществува масова услуга, която да предлага надеждна защита. Но съществуват винаги начини да си осигурите повече сигурност, отколкото стандартните пароли и алгоритми предлагат.

Предлагаме Ви най-основните начини, които всеки потребител, дори и без допълнителни знания, може да спазва:


  • на първо място, разбира се, използвайте антивирусна програма;
  • филтриране на трафика – тези от вас, които имат познания в областта на мрежите, са наясно; за всички останали – най-лесно е да използвате Firewall;
  • използвайте надеждни рутери, които поддържат повече възможности за защита и повече персонализирани настройки;
  • избягвайте (по възможност не давайте изобщо данни) версии на сайтове, чиито страници не са защитени. Нагледно разликата е в url-адреса. При защитените версии url-адресът започва с https:// вместо обичайното http://. „S“ означава, че получавате достъп до криптирана версия. Обръщайте най-вече внимание на това, когато пазарувате или банкирате онлайн;
  • възползвайте се ако Вашата банка предлага допълнителни услуги за сигурност при операции в Интернет, напр. 3D парола;
  • след приключване на работата Ви в съответния акаунт, използвайте бутонът за отписване/logout/изход. Така правилно излизате от своя акаунт и няма опасност друг да има достъп до него, в случай, че използва вашия компютър или браузър.


Тези няколко съвета са едни от най-основните и няма нужда да притежавате „хакерски“ умения. За жалост, обаче, заплахите не дебнат само директно в уеб пространството. Всяка една недобре защитена LAN мрежа също е потенциален обект на нападение. От изключителна важност е правилно да администрирате както вашият персонален компютър, така и всички мрежи и устройства, с които разполагате.

Станете господари на личното си пространство в Интернет

За всички, на които тези техники не са достатъчни и искат да извлекат максимална полза от всички възможни начини за защита, подготвихме специални уебинари на тема „Сигурност и защита на информацията“. По време на срещите ще надникнете в дълбочина в алгоритмите за надеждна защита. Ще Ви помогнем да изберете най-добрата налична стратегия при планирането и изграждането на информационната сигурност.

Споделете с нас кои са Вашите методи за защита! Каним Ви да се присъедините, да зададете Вашите въпроси и проблеми. Не оставяйте Вашите данни в чужди ръце!

Заявете своето участие сега – онлайн, по телефона или на място! Защитете сигурността!

Уебинарите ще се проведат в три поредни съботи – 7, 14 и 21 ноември, от 10 до 12:15 ч. Всяка седмица се разглежда различна тема, като цялото обучение е разделено в три модула:

  • Модул 1 – Сигурност и защита на информацията в Интернет;
  • Модул 2 – Сигурност и защита на информацията в Windows 7 и MS Office 2010;
  • Модул 3 – Принципи за изграждане на система за управление на сигурността на информацията /СУСИ/ в предприятие.


За допълнителна информация и въпроси, оставаме винаги на Ваше разположение. Може да ни пишете по имейл, да се свържете по телефона или на място в нашия офис.

Няма коментари:

Публикуване на коментар